Olen viettänyt hiljaiseloa, en ole ollut somessa enkä blogissa. Syitä on monia, enkä lähde niitä tässä pohtimaan, vaan ilmoitan, että olen innostunut kalenterin tuunaukesta ja koristelu hommasta. Tyyliini sopii DIY ja second hand. Alotin jo kuun alussa ensimmäisen koleilun luonnoskirjan tyhjyyteen, mutta kahden päivän jälkeen totesin, että vaakasuunta ei käy minulle vaikka olen horoskooppimerkiltäni vaaka, höh. Kyllähän minun se pitäisi tietää, että mulla kaiken pitää olla pystyssä, mutta horisonttia en ole vielä onnistunut saamaan pystyyn. Ja paperin pitää olla aanelonen, sitä tuo luonnoslehtiö onkin, ja vielä niin että kun siinä on repäisyviiva kierukan vieressä, niin jos repäisee sivun pois, niin siitä jää aanelonen. Tuota 5,50 eurolla Tokmannissa myytävää luonnoskirjaa aijon käyttää tulevan plannerini tekemiseen.

img564.jpg

Onpa mielenkiintoisen näköinen kuva!

Nyt mulla on käytössä tuollainen pysty systeemi, jossa on ruutu kuukauden joka päivälle, kun käytän koko sivun tulee ruudun kooksi 5,25cm x 6 cm. Ja sivuja on käytössä kolme kuukautta kohti. Yhdessä on koodeina, merkkeinä ja numeroina päivän tiedot (milloin heräsin, menin nukkumaan, paljonko painan, otinko valokuvia, hoidinko kasvejani ja sellaista) osa kirjainyhdistelmistä on sellaisia, että olen käyttänyt niitä päiväkirjassani vuoden alusta asti.

img563.jpg

Toisella sivulla on leikkurilla leikatuin erivärisin kuvioin ilmaistuna sosiaalista toimintaa. Eri ihmisiä tarkoittavat värit ovat vanha juttu, jo lapsena Esikoisella oli siniset vaatteet, Pojalla vihreät, Tytöllä punaiset ja Kuopuksella vähän vaihteli ruskeasta keltaisen. Ja jo päiväkirjassa käyttämäni kirjaimet on käytössä: T=tapaaminen, P=puhelu ja V=viesti, myös hymiö voi olla iloinen tai surullinen. Tämä osasto on mielestäni onnistunut, mutta ruutu on liian ahdas.

img562.jpg

Kolmannella sivulla on sitten suunnitelmia ja muistettavia aikoja ja sovittuja juttuja, se on jatkuvan muutoksen alla, sisältäen jo nyt paljon yliviivauksia ja muutosnuolia ja lisää kijoitan päivittäin. Tämä kolmas sivu on se varsinainen planneri, ja sellainen suttu, että siitä en kuvaa laita.

Lisäksi on erilliset sivut sään seuraamiseen ja menojen kirjaamiseen. Versio sään seuraamiseta on huono, siinä on viikko kerralla ja yritin seurata sääennusteita samalla, mutta siitä tuli epäselvä, se sivu tuli jo täyteen, enkä tee samanlaista, mutta säätä seuraan, se on mun juttu, nyt tiedot menee päiväkirjan reunaan.

 

SE