Pikkasen päässyt vierähtämään aikaa viime kirjoittelusta. Syitä on monia, kivoja ja vähemmän kivoja. Yksi on se, että mun bujo toimii todella hyvin ja kirjaan sinne päiväkirjaosioon elämääni.

Bujo on vakiintunut nyt niin, että haavet, muistettavat ja tehtävät hommat kirjaan future logiin, siis lähinnä pitkän tähtäyksen suunnitelmat. Siitä näkee hyvin, että on haaveita, jotka eivät vaan ota toteutuakseen, vaikka teoriassa pidän niitä kivoina hommina. Esimerkiksi listalla on ollut alusta asti betoniruukkujen teko, mutta ei siitä vaan tule valmista. On vähän tekniikka hukassa. Kerran kokeilin, mutta se valmisbetoni oli luultavasti liian karkeaa. Nyt on ostettuna toinen säkki hienompaa, mutta se vaan odottaa. Aijon ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä sen ruukuiksi ennen talvea, sillä se säkki kovettuisi talven aikana pilalle. Mutta tästä nyt näen selvästi, että tuo ei ole mun harrastus.

Seuraavaksi on bujossa sivu, jossa on kuukauden allakka. Siihen kirjaan kaiken muistettavan ja myös koko familyn asioita ja työvuoroja, jotta kokonaisnäkemys säilyy ja tiedän onko kukin töissä, vapaalla vai reissussa.

Suunnittelemani viikottaiset sivut toimii hyvin. Planneri-osaan kirjoitan allakasta muistettavat ja sitten täydennän heti, kun ilmestyy uutta muistettavaa. Niitä asioita jotka nyt sovin tälle viikolle, en kirjoita allakkaan, vaan suoraan viikko-planneriin.

Ja sitten on toinen aukeama joka viikolle, se on päiväkirja, jossa on lyhyet merkinnät eri asioille ja sama asia on joka päivä samassa kohtaa, joten on helppo vilkaista ulkolämpötila viikon aikana tai aamupainoni, ja sillee.

Teen sivuja aina muutaman viikon eteenpäin ja  ensimmäinen tyhjä sivu kirjassa on vapaa mieleentulevalle listalle tai suunnitemalle. Kirjan ensimmäisillä sivuilla on sisällysluettelo, johon kirjaan kaiken ylös, jotta voin löytää asiat.

Nyt ei ole suunnitteilla muutoksia bujoon. Aluksi suunnittelin erillistä harrastus-bujoa, mutta sen olen sulauttanut samaan muun kanssa, ei kaksi erillistä toimi. Bujon lisäksi mulla on Burde-päiväkirja, johon kirjoitan vähän laajemmin päivän tapahtumia ja muidenkin ihmisten asioita, kun bujon-päiväkirja on ihan mun omia juttuja vain.

Sitten mulla on muistikirja, joka kulkee mukana, bujo on paksu A4, se pysyy pöydällä. Muistikirjassa ei ole allakkaa merkintöineen, se on pieni miinus, siksi voisin jatkossa tuota allakka asiaa miettiä uudelleen, vaikka vuoden vaihtuessa.

Nettiä selatessani olen hurahtanut kokeilemaan joitakin planneli-tarvikkeita, mutta en ole kovin ihastunut. Olen teipannut päivien välisiä viivoja kapelalla teipillä, mutta tuntuu, että en osta lisää, homma on hankalaa, turhaa ja värit hallitsevia. Väritykseen pidän vanhanajan puuvärejä parhaimpina. Niitä tulen jatkossa käyttämään paljon.

Olen ollut vuosikymmeniä kuulakärkikynällä kirjoittaja, mutta nyt olen kokeillut huopakärkisiä kyniä ja ihastunut. Värejä voi käyttää moniin tarkoituksiin pelkän kauneuden lisäksi. Ja pystyy kirjoittamaan pienempää tekstiä kuin liukkaalla kuulakärkikynällä.

Teen bujoa Tokmannista ostammani Sketch Bookkiin. Se on minulle sopiva, sivut ovat niin paksuja, että huopakynäkään ei mene läpi ja edelliselle sivulle kiinnitetyt muistilaput tai liimatut kuvat eivät haittaa kirjoittamista. Tietysti kierrevihkoon ei voi lisätä sivuja väliin, kuten kansioon voisi, mutta se ei ole ollut ongelma, kaiken haluamani olen saanut liitettyä mukaan.

Nyt alkaa olla ensimmäinen kirja täynnä ja alan tekemään ensikuun viikkoja uuteen kirjaan.

Minkä näköisiä ovat bujoni eletyt viikot jää aivan omaksi tiedokseni, niitä en kuvaa enkä skannaa muille. Mutta nyt syksyn tullen haaveilen taas kirjoitavani tätä blogia ja omia muistelmiani, mutta kaiken lisäksi olen näinä hiljaiselon viikkoina kaivanut esiin yhden fiktiivisen tarinan, jonka olen aloittanut kauan sitten ja olen kirjoittanut sitä nyt eteenpäin. Jotta haaveet eivät loppuisi, suunnittelen tekeväni uuden blogin kirkkojen kuvista. Se tulisi vähän kuin sivutuotteena, kun kaivelen vanhoja tavaroitani muistelmia varten ja järjestän kovalevyn kuvia herbaario-blogiani tehdessä, sillä tavaroissani kulkee mukana vanhoja kirkko-aiheisia postikortteja ja kovalevyllä on kuvia kirkoista.

 

SE