Nyt on tämä blogi ollut vähän hunningolla, mutta vastapainoksi olen tehnyt uuden blogin kirkkojen kuvia varten. Siellä on joka kirkolle oma artikkeli ja artikkelin saannin ehto on, että olen nähnyt sen kirkon. Näkeminen riittää, silloin on bongattu. Systeemi on sama kuin herbaariossani.

Kuvan laadulla ei ole merkitystä, se voi olla otettu kameralla ajatuksen kanssa tai kännykällä likaisen tai märän auton ikkunan läpi (esim. Rovaniemi), siellä on myös aika vähässä valossa otettuja kuvia (esim. Hyrynsalmi).

Kuvaksi kelpaa myös postikortti, joita olen keräillyt ennen digikameran keksimistä. Kortteja on vielä skannaamatta iso pino, osa niistä on sellaisia, etteivät pääse mukaan ennen kuin olen käynyt paikalla katsomassa. Sitten on sellaisia kortteja, että olen kyseissessä kylässä käynyt, mutta en muista miten olen kirkkoa katsellut tai onnistunut näkemään.

En ole myöskään vielä selannut kaikkia itse ottamiani kuvia läpi. Paperikuvia on kateissa, ehkä vielä muuttolaatikoissa. Enkä ole kaikkia digikuviakaan läpikäynyt. Harrastus jatkuu.

Tarkoitus on, etten kirjoita tuohon blogiin mitään selostuksia tai näkemyksiä. Alussa ajattelin, että laitan linkin kyseisen seurakunnan sivuille, mutta ei niitä ainakaan vielä ole. Esitteitä voisin skannata mukaan, näkee.

Kirkko-blogiini tulee vain suomalaisia kirkkoja, kappeleita ja siunauskappeleita. Jos kirkon lähellä on joku muu mielenkiintoinen kuvattava: maisema, kylä, kasvi, puu, hautausmaa, muistomerkki, patsas tai rakennus, se voi päästä jatkoksi.

Ne kirkot on täällä http://kirkkoja.vuodatus.net/

 

SE