v%C3%A4reiss%C3%A41.jpg

Tämä ajankäytön seuranta on toiminut hyvin vuoden alusta asti, yllä tammikuu. Idean sain netissä näkemistäni unen seuranta träkkereistä, toteutustapoja on paljon. Mutta kun en koe, että mulla on tarvetta seurata nukkumisiani, niin hoksasin, että muuten on tarvetta seurata sitä, että missä olen. Vuorokauden laitoin poikki aamu kuudesta, sillä en normaalioloissa herää ennen kuutta. Unen väri on sininen. 6 -7 päivä olen kokeillut ei sävyä, kun olen nukkunut muualla kuin kotona, mutta myöhemmin en ole tuota käyttänyt, vaan sen näkee siitä, että mihin väriin valveillaolo päättyy. Vihreä on kotona olemista yksin tai kahdestaan, värin sävyssä on tässä tammikuun taulukossa ollut vähän hakemista. Oranssi väri kuvaa sitä, että olen pois kotoa ja lähimetsistä, sitä ei tiedä, että missä olen, aivan sama lapsilla käymässä, kaupassa, terkkarissa tai reissussa. Violetti kertoo, että meillä on vieraita, lapsia tai aikuisia. Ja viides väri on punainen, silloin olen Esikoisella töissä, tässä on kynät vielä hakusessa, mutta ehkä 27. päivänä olen ollut, myöhemmin sävy on selvästi punaisempi.

Laitan tähän seuraavien kuukausien väritykset ja katselen niitä. Näistä näkyy hyvin elämän kulloinenkin tilanne.

Helmikuussa oltiin kotona, mies oli kipeä, meillä ei myöskään käynyt ketään 17 – 18 päivä on ollut lastenlapsia, ei meillä yötä muita ole ollut.

v%C3%A4reiss%C3%A42.jpg

Maaliskuussa alkoi miehen lääkärissä käynnit ja puolen kuun aikaan sairaalajakso, joten olen ollut paljon poissa kotoa.

v%C3%A4reiss%C3%A43.jpg

Huhtikuussa olen alkuun paljon sairaalassa mieheni seurana, hän jaksaa jo liikkua siellä. Sitten hän pääsee kotiin ja me ollaan paljon kotona, kotisairaanhoito tuo antibiootin tänne. Jaksetaan jo lastenlastenkin touhuja.

v%C3%A4reiss%C3%A44.jpg

Toukokuussa vaihtuu tyyli, 7. päivä alkaen käymme hakemassa antibiootin aamupäivisin terveyskeskuksesta, käyn jo vähän Esikoisella hommissa. 23. päivä on reissu keskussairaalaan ja antibioottitiputus loppuu.

v%C3%A4reiss%C3%A45.jpg

Kesäkuussa on usein aamuisin lähtö jonnekin, mutta illat paljon kotona rauhassa. Töitä entistä enemmän.

v%C3%A4reiss%C3%A46.jpg

Sellainen oli puoli vuotta väreissä ja tämä merkintä tapa jatkuu edelleen ja siirtyy nyt kuun vaihtuessa uuteen kirjaa aivan entisen kaltaisena. Mulla on vielä tämän viikon viikkoloki vanhassa kirjassa, joten siirtyminen tapahtuu vaiheittain. Myös päivälokin kirjoitan tämän viikon vanhaan kirjaan. Uuteen olen aloittanut jo tulevaisuus lokin selaamalla vanhasta kirjasta lokeja ja olen siirtänyt sen mikä on sen arvoista.

Kuvistakin näkyy, että muiden sivujen tarrat ja teipit hankaloittavat kynän kulkua, siksi uudessa kirjassani on nyt kaikenlainen liimaamiskielto, ei tarroja, ei teippejä, ei muistilappuja, ei kuvia liimalla kiinni, vaan kynälle vapaus kulkea.

 

SE