Kevättä!

Vaikka nyt vaihteeksi yöt ovat kylmiä ja rouste raastaa kasvien juuria.

Olen ihan tyytyväinen muisteluitteni alkuun, olen saanut kehitettyä ja päätettyä tavan, jolla kasaan tarinoitani kokoelmasi. Kyllä se siitä.

Vanhat allakat, joita varsianisesti urakoin alkuvuodesta ja loput viikko sitten, ovat nyt pakattuna pahvilaatikkoon ja laatikon kärräsin ulkovarastoon. Se projekti on valmis.

Nonniin. Piti vaihtaa välillä näppikseen patterit. En tiedä kuluuko olla sellainen näppis, jossa on paristot. Nämä on langattomat. Pitkän USB-johdon päässä roikkuu tietokoneesta mötikkä ja sitten tämä näpis, jossa on nappuloita, vaikka muille jakaa.  En edes tiedä, mitä ne on, ja luultavasti tässä mun systeemissä niille ei ole mitään tarkoitusta. Tämä näppis on vuodelta 2000, koska Kuopus toi tämän ja paljon muuta tietokonetavaraa meille silloin, kun joskus 10 vuotta sitten se toi kaikkea tarpeellista Pojan anopilta, kun se oli vaihtanut robottinavettansa tietotekniikan uuteen. Ja Kuopus oli siihen aikaan aina siellä, missä oli irrallisia tietokone systeemeitten osia. Nyt hän ei enää viitsi koota tai korjata suvun tietokoneita, hän vain koodaa.

Niin siis allakat on ulkona ja muistelu hyvässä alussa. Nyt olen käynyt käsiksi tuohon hyllyssä olevaan puolimetriseen paperikasaan. Siinä näyttää olevan paljon tietoa, jota en enää muista ollenkaan, vaikka olisivat omia papereitani. Ei kaikkea voi muistaa. Se on ihan ookoo, mutta kovemmalle ottaa se, että olen muistanut väärin, on rankkaa muuttaa omia käsityksiä asioista, mutta pakko on, jos totuus lukee paperissa, asiakirjassa tai omassa päiväkirjassa.

Vanhojen valokuvien kanssa minulla on vähän vaikeuksia. Tietysti se, että en saa mistään tietoa siitä, että mitä tai keitä niissä on, mutta hankalaa on sekin, että miten liitän tiedon muisteluihini.

Mutta vaikka on välillä hankalia paikkoja, niin tämä kuitenkin niin mielenkiintoista, että en juuri nyt muuhun vaihda.

Sitten kun, ja, jos joskus, saan materiaalini kahlattua läpi, olen vapaa kirjoittamaan ja minun on helppo tarkistaa tosiasiat, kun vanhat paperit ja tavaratkin ovat sellaisissa järjestyksessä, että voin löytää etsimäni.

img270%20%282%29.jpg

Homma jatkuu, kunnes piha kutsuu ulos. Niin, huonekasvit olen keväthoitanut, se homma jäikin viime keväänä sattuneesta syystä vähän huonommalle. Eilen tuli tasan vuosi siitä, kun soitin miehelleni ambulanssin. Nyt on jo kaikki hyvin, lopputarkastus olisi toukokuun alussa, jos nyt sitten on, mutta aivan sama onko ennemmin vai myöhemmin. En kyllä yhtään muista, mitä tänne kirjoitin vuosi sitten.

 

$€