Nämäkin kukkivat:

IMG_6111.jpg

Tai ei tämän maraljuuren kukkimisesta taida tulla mitään valmista. Hengissä tuo kuitenkin on tässä kuivuudessa. Minun vanha maraljuureni on edelleen Esikoisen pihassa, eikä sitä voi kokonaan siirtää, sen juuret ovat varmaan Kiinassa asti, mutta louhaisin siitä keväällä lapiolla palan sivusta. Näkee nyt onko tämä vielä keväällä hengissä. Esikoisen pikkupojat sanovat tätä lohikäärmeeksi. Olen monena vuonna yrittänyt idättää siemeniä, mutta en ole onnistunut saamaan yhtään tainta, vaikka olen meilestäni kylmäkäsitellyt siemenet asianmukaisesti. Ja silloin 25 vuotta sitten, kun olen sen alkuperäisen kasvattanut siemenestä, minulla on ollut vain se yksi taimi, joten itikö silloinkin annoksesta siemeniä vain yksi, sitä en muista.

IMG_6112.jpg

Nukula on kukkinut jo kauan, mutta en ole halunnut ottaa siitä kuvaa. Tiedä oliko joskus vuosia sitten järkevää kylvää pihaan nukulaa.

IMG_6114.jpg

Ja tämä ihanuus on täynnä nuppuja, nimi on lajiketta myöden jossakin muistikirjan kätköissä, mutta ei nyt nopealla selailulla löytynyt, eikä putkahtanut aivoistakaan esille. Ehkä löytyy, varmuudella se on kirjoitettuna muistiin.

*

Oli vielä yksi oljenkorsi käyttämättä: kilauta kaverille. Eli tässä tapauksssa viesti Siskolle. Tuo on syyssädekukka.

 

$€