Miten me keskustelemme?

Mitä pieni keskustelu voi kertoa keskustelijoista?

Tässä yksi kirjoittajapiirissä tekemäni harjoitus.

 

Keskustelu

 

– No, nyt mun toukkapurkki kaatuu.

– Ei se kaadu, vähän kallistuu vaan.

– Onks sulla vilu, anna mä lämmitän sun käsiäs.

– Lämmitä vaan, vaikka oot sä lämmittänyt vähän muutaki, ko käsiä.

– Onpas hieno näkymäakseli noiden huurteisten puitten välistä tuonne järvenselälle.

– Ja kaiken lisäksi tuo lumeen unohtunut vanha puuvene.

– Joo, kyl on hieno maisemaikkuna.

– Viime viikonloppuako siinä lämpimiksesi muistelet.

– Eikö saisi.

– Saa, minäkö siinä kuuma olin.

– Joo, no, kukas sitten.

– Niin, tai sitten oli vaan paksu peitto ja sähköpatteri täysillä.

– Kato, joku kaahaa moottorikelkalla.

– No speed limit.

– Eikä pelkoa tutkasta.

– Hups, kato nätti hauki.

– Ei kun soppaan.

– Joo, kyl noita ahvenia tuossa jo onkin.

– Nukutaanko me ensi yö teillä siinä sun huoneessas.

– Joo.

– Ei siinä paljon peuhata, ko appiukkokokelas kuorsaa ohuen seinän takana.

– Tasoissa ollaan, sama se oli teilläkin.

– No, joo, mutta hyvin se meni.

– Niin meni, rauhallisesti.

– Mennäänkö illalla Manseen.

– Ei kai sinne asti viitsi mennä.

– Niin, että kirkonkylän pubiin.

– No, ei sinne. Lämmitetään rantasauna, käydään avannossa ja mulla on vähän parempaa juotavaa.

– Yeah, nice, kuullostaa kuumalle.

– Ja mutsi on värkännyt jotain herkkuja.

– Aina paranee.

– Ja sitten mennään niin aikaisin saunaan, että ehditään takaisin ennen kymppiuutisia.

– Että ennen pimeää kotiin.

– Höpsistä, mutta mua vähän mietityttää se, että miten sillä Mihail Gorbatšovilla menee, pitää tietää millaisessa maailmassa menee nukkumaan.

– Ei sen nyt niin vakavaa pitäisi olla.

– Ei kai, mutta mun pitää tietää naapurin tilanne ennen ko nukun.

– Jos et tiedä, niin etkö sitten nuku.

– Totuushan on se, että kyllä mä aika usein otan nukahtamislääkkeen.

– Turhaan sä sitä ujostelet, ei siinä mitään kovin ihmeellistä ole, kyl sä mulle voit tuollaiset asiat puhua.

– Joo, tiedän, mutku meillä ollaan sitä mieltä, että se on merkki siitä, että omaa mieltä painaa joku selvittämätön juttu. Pitäis selvittää asiat ja nukkua ilman lääkkeitä.

– Älä sä niistä välitä.

 

 

$€