img125.jpg

Lupasin lopettaa jo vihreiden pullojen keräilyn mehukellarin hyllylle, mutta sitten löysin tällaisen, se on melkein kaksi vuotta vanha. Tämä kolmio-"lääke" ei sovi tipattomaan tammikuuhun. Lääkemääräyksen laatija ei taida väittää olevansa edes valelääkäri. Jos pikkujouluaikaan nyt ottaa hyvinvointiin pullon päivässä, niin minä suosittelen kyllä päälle tipatonta tammikuuta.

Meikäläisellä ei ole ollut vielä mitään joulun viettoa. Mutta valmistautumisen olen aloittanut, toissapäivänä pesin tuvan ikkunat, ei iso homma, mutta se oli kun hoitelin kaikki tuvan huonekasvit ja siivosin niiden olinpaikat, edesmenneitä oli vain yksi verenpisara, valonpuutteesta kärsivät kaikki, ehkä muutkin kuin huoneksvit.

Huomenna olis suunnitteilla syödä riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa. Porkkanalaatikkoa olis kans jääkaapissa, kaksi vuokaa laitoin pakkaseen odottamaan joulua, ne porkkanalaatikot varmaankin riittää koko joulukaudeksi, ei sitä kukaan paljoa syö, mutta porkkanalaatikkoa pitää olla, sellaista jossa on riisiä ja mausteena ehdottomasti muskottipähkinää.

Suunnittelen laittavani jonkinlaisen joulusta selviytyviketjun foorumille: http://karppaus.info/forum/. Minulla on menossa kunnonkohotuskuukausi 28.11 - 28.12. Se ei tarkoita mitään punttisalilla rehkimistä, mutta pimeällä metsätiellä kävelyä ja pyöräilyä, ja muutenkin vähän fyysisesti aktiivisempaa elämää, kuin on ollut tässä parin kuukauden aikana. Nyt mulla on kyllä menossa pitkittynyt flunssa, se on ollut jo yli viikon, tänään katosi ääni, siis muilla on rauha maassa, kun minä olen hiljaa.


$