Tässä pari kuvaa mun rähjäisestä multaisesta muistikirjastani, johon me kirjoitamme yhdessä niin, että kirja on keskellä pöytää ja istumme vastakkain. Ihan on kuin insinöörin suunnitelma.

Nyt pitää ajatella vähän.

se%20%282%29.jpg

Tarkoitus on sellainen, että liiterin seinään tulee laudoitus vinoon, koska mun miehen mielestä vinotuenta on tärkeää. Mulle lautojen suunnalla ei ole mitään merkitystä.

Mun idea on, että seinän kasvihuoneen puolesta saadaan helpoiten tuulta ja vettä pitävä ja jonkin verran valoa heijastava kiinnittämällä laudan päälle valkoinen aluskate. Sen kiinnitykseen käytetään valkoiseksi maalattuja rimoja, joiden päälle kiinnitetään verkko, niin, että se on vähän irti aluskatteesta. Tuo verkko tulee köynnösten kiipeilyä varten ja siksi, että sellainen sopiva verkko sattuu olemaan, jämäpätkä.

Perustukset ovat jo olemassa. Harkkojen päällä huopakaistan päällä on kuusituumainen painekyllästetty alajuoksu. Liiterin seinän runko on viisituumainen, kuten kasvihuoneeseenkin tulee.

Pitäähän viljelysuunnitelma olla, vaikka kasvihuone onkin vielä vaiheessa. Tuo on varsin suurpiirteinen, mutta:

 

vs%20%282%29.jpg

  1. Valoisimpaan paikkaan tulee tomaatit. Vaikka tulevat seinän viereen niin siinä on hyvin korkeutta. Tulossa pari metriä. Ehkä. Tomaatit saavat seurakseen munakoisoja ja jotakin muuta.
  2. Tuuletusoven eteen olen suunnitellut paprikan sukua, mutta nyt ajattelen, että tuo ei ehkä ole niille paras paikka.
  3. Verkotetulle seinälle tulee köynnökset. Ostanko viiniköynnöksen? Ensimmäiset ruusupavut ovat jo itäneet keittiön lämmössä. Mukulapinaatti tulee kiipeämään verkkoon. Mitä vielä keksin.
  4. Oven oikealle puolelle tulee kurkut. Mulla on nyt vähän ongelmaa kurkkulajikkeiden kanssa. En ole vielä saanut selvää ostamieni siementen lajikkeiden pölytysvaatimuksista.

Pöytä ja hyllyt ovat vielä suunnittelematta. Kasteluvesivaraston paikka on myös hakusessa.

Näillä mennään ja lämpimämpää säätä toivotaan.

 

$€