Voiko olla totta, että on kohta puolitoista vuotta siitä, kun olen viimeksi laittanut jotakin herbaarioon, kai se sitten on uskottava. Ja silloin olen viimeksi lätkinyt sinne, jotakin vanhoja muistiinpanojani. Jotenkin en vaan ole keskittynyt asiaan. Luulen, että mun pitää antaa vähän periksi herbaarion suhteen: mun pitää nimetä kasveja vapaammin, harrastelijatyyliin, kunhan osuisi edes suku oikein, en osaa tunnistaa esimerkiksi pajuja tai mataroita lajin päälle, niin laitan vaan matara, on sekin parempi kuin ei mitään. Haluaisin saada jostakin aikaa kasvien harrastamiseen, kuvia kyllä on. On joitakin hyviä ja suuri määrä välttäviä. Tässä on yksi sellainen sit-ku-juttu. Kai senkin aika joskus tulee.

Mun perennat on ihan heinän seassa. En mä viitsi, enkä jaksa perata niitä, mutta voin  vähän viikatteella niittää enempiä heiniä pois. Täytys myrkyttää, mutta ei sekään niin helppoa ole, ja heinät kasvaa perennoitten läpi, perennat pitäisi nostaa kaikki ylös, pestä juuret puhtaiksi ja myrkyttää koko piha ja sitten vasta istuttaa ne kukat uudelleen......ei jaksa.....antaa olla! Siellä on kyllä muutamia sellaisia kasveja, jotka haluaisin pelastaa elämään. Näkee....Ja monta mun vanhaa aarretta on menehtynyt, niitä mun on vähän ikävä.

Nämä vaihtelevat säät ovat kans yksi haaste harrastustoiminnalle, mutta kuurosateisena pävänä pilvet on komeita, pitää katsella niitä.

Ja nettikin pätkii, kai mökkiläiset aiheuttavat tavallista enemmän liikennettä dataverkossa, tai mitä lienee?

2017_06_15_1087%20%282%29.jpg

 

$€