Olen tässä vääntänyt monen moista kollaasia ja päiväkirjan tynkää, tyylillä jos toisella, mutta koko ajan käytössäni on ollut 260-sivuisessa pistekirjassa lähes oikeaoppinen bujo. Siitä ei vaan ole täällä mitään kuvaa, koska se on mun yksityisasia ja sieltä selviää paljon läheistenkin elämästä. Mä en tavoittele mitenkään sitä, että yhdessä pistekirjassa olisi tasan vuosi, vaan voin vaihtaa kirjaa milloin vain, mutta nyt kävi niin, että aloitin tuon kirjan 1.1. ja siihen tulee mahtumaan vielä joulukuu, kunhan en tee seurantaa liian monista asioista.

On sellainen fiilis, että jotakin pitäisi muuttaa. Syyskuussa kirjoitin bujooni päiväkirjaa tyylillä vain muutama sana kustakin päivästä. Se ei ole selvä luettava bujoon kirjoitettuna, jotakin pitää muttaa, eikä nyt marraskuun sivuilla sitä olekaan.

Olen koko tämän vuoden ajan tehnyt viikkoaukeaman tällä tyylillä:

img217.jpg

Tuossa on puolensa, toisaalta hassua, että otsikko on viimeisenä, mutta kuitenkin selattaessa katse menee ensin oikeanpuoleiselle sivulle, jostakin kumman syystä. Ylärivissä on neljä päivää, jotka ovat jotenkin tavallisia päiviä ja alla on sitten loppuviikko. Näin on hyvä, vaikka ei eläkeläisellä varsinaisesti viikonloppua olekaan.

Ostin Tokmannista ensi vuoden Business-allakan, vaikka olen varsin kaukana besneksistä, mutta siinä on päivät pystyssä ja pidän siitä. Minulla on ollut tuo samanlainen allakka jo monet vuodet. Olen tottunut siihen. Siinä on tällaiset sivut:

img216.jpg

Kun käänsin hyllyssä lojunutta paperikasaa, löysin lehtiön, jossa on jäljellä kolmisenkymmentä lehteä. Siinä on tällaiset sivut:

img215.jpg

Nyt heräsi ajatus, että teen tuohon lehtiöön viikkobujoni. Toinen puoli on tyhjä, joten sinne voin kirjoittaa vaikka lyhyesti päiväkirjan. Nuo sivut riittävät jonnekin loppukesään, silloin onkin hyvä hetki taas vaihtaa tyyliä.

Hyllystä löytyi myös ohuempi pistekirja, jossa on nykyistä vähän isommat ruudut. Siihen teen kuukausiseurannat ja to-do-listat ja kaiken sellaisen.

IMG_0844%20%282%29.jpg

Siinä on nyt sitten setti, jolla suunnittelen meneväni uuteen vuoteen, paitsi että business-allakka alkaa jo joulukuun alusta ja otan sen silloin käyttöön. Tuo allakka ei ole mitenkään välttämätön, mutta joissakin tilanteissa on hyvä, kun on katseltavissa koko vuoden päivät.

 

$€