Tajunnanvirtaa:

En ole ollenkaan kilpailuhenkinen ihminen. Johtuu varmaan siitä, että on ole koskaan pärjännyt missään kilpailuissa. Nyt kuitenkin heräsi pieni kilpailu itseni kanssa, kun huomasin, että olen tänä vuonna innoissani tehnyt niin monta blogikirjoitusta, että olen vuosittaisella listallani jo varsin korkealla, vaikka on vasta huhtikuu. Enää kahtena vuonna olen tehnyt enemmän julkaisuja, joten nyt heräsi kilpailumieli itseni kanssa, pianhan tällä tahdilla tulee parikymmentä julkaisua ja niin olen saavuttanut uuden vuosiennätykseni.

En tästä mitään kilpailua tee, mutta innossani laitan muistiin juttuja hommistani. Haaveilen, että saan nyt toisena koronakeväänä ja toisena koronakesänä kirjattua ylös perusjutut kasveistani ja niin on sitten jatkossa helppo löytää tietoja, kun en kuitenkaan muista asioita. Yritän pysyä kärryillä sillä tavalla, että linkitän kirjoituksiani yhteen ja laitan paljon tunnisteita. Kasvien nimiä en ole ennen laittanut tänne tunnisteisiin ollenkaan, kun alkuperäinen idea oli pitää kasvien nimet herbaariossa, mutta, mutta, mutta, nyt on asiat jotenkin toisin, voisin tietysti laittaa kasvikohtaiset jutut sinne, mutta toisaalta, ja toisaalta, taidan taas kerran seota omaan näppäryyteeni. Mistähän johtuu, että mulla on kaikki paperit sekaisin ja myös valitettavasti asiakirjat tiedostot-kansiossa ja sen alakansioissa, jotka olen nimennyt loogisen järjestelmällisesti, enkä kuitenkaan muista ideaa ja koko loogisuus hämärtyy ja systeemi menee aivan sekaisin sekä kovalevyllä että päässäni.

Jos käykin niin, että kolmatta koronakevättä ei tulekaan ja vuoden päästä mulla onkin mielessä täysin muut asiat kuin vihannesten ja muiden taimien kasvatus, jos olen vaikka hankkinut itselleni museokortin ja pällistelen muinaisia työkaluja museosta toiseen, enkä ollenkaan tarvitse nyt tekemiäni kasvilistoja, tärkeitä päivämääriä enkä kirjoittamiani kasvatusohjeita. Mutta ei se kuitenkaan nyt lannista intoani, eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ehkä vain lisää koronamuunnoksia, nyt mennään tällä vauhdilla mitään sen kummemmin pohtimatta.

 

$€