Huhtikuu on ollut mulle aina vaikea, syytä en tarkaan tiedä. Onhan huhtikuu joskus ollut erityisen raskas ja surullinen, mutta luulen sen yleisen ankeuden johtuvan edellisen kesän kuihtuneista kasveista, nykyään ne näkyvät koko talven, kun ei enää ole kokotalven hankea, mutta kai nyt odottaa kiihkeästi, että uusi vihreä kasvu peittäisi vanhan. Samalla tavalla se voisi olla omassa päässä. Jokin uusi elinvoimainen saisi peittää vanhan moskan.

hein%C3%A4.jpg

No joo olkoot tuollainen kuva, se on ainakin huhtikuisen synkkä, eilen ottamani. Mulla on vähä vaikeuksia kuvien kanssa. Ennen tänne tuli kuvat suoraan ja pysyi pystyssä, mutta joskus kuukausi sitten Windows oli pakkosyöttänyt yöllä mun koneelle kymppinsä ja sen jälkeen, kun laittaa tänne pystyn kuvan, niin joku systeemi kaataa sen. Ja kun pystyt kuvat on juuri mulle mieleen. Tähän asti olen siirtänyt kuvat mahdollisimman paljon leikkaamatta ja käsittelemättä, ihan vaan siksi, että en jaksa säätää, eikä ole kovin tarkaa. Nyt en saa käsiteltyä kuvaa tallennettua sellaiseen muotoon, että se kelpaisi tänne, kyllä sen pitäisi onnistua, mutta kun on taidot ruostunut. Tämä kuva tuli kuvakaappauksen kautta, se on vähä tyhmä tapa, mutta näillä mennään. Mun pitää kysyä Kuopukselta, kunhan ensin perehdyn niihin valitusteksteihin mitä tuohon ruudulle tulee. Tässä siis yksi syy, miksi ei ole kuvia ilmestynyt tänne.

Toinen syy on se, että olen lukenut niitä terapiakirjojani, mitä lie, enkä ole saanut tekstiäkään, kun en ole taas päässyt oikein selville itsestäni.

Ja kolmas syy on se mitä ei tiedä Sisko eikä äitikään, pitää tehdä salassa, me rempataan meen keittiötä ja siinä kuluu kummasti tunteja. Alkuperäinen tavoite oli saada vapuksi valmiiksi, onhan se mahdollista, vaikka sähkömies on ollut petollinen aikataulujensa kanssa, viime viikolla lupasi tulla tiistaina ja tuli perjantaina. Mutta eipä nyt olisi voinut ulkonakaan mitään tehdä, maa on niin märkää ettei voi tehdä kasvihommia ja ilma niin kylmä ettei voi tehdä mitään muutakaan, joten ihan hyvä olla sisällä ja asetella kaappeja ja laatikostoja keittiöön.

 

SE